Tri-lejdis – jaki sprzęt posiadają i jaki chcą kupić?

Tri-lejdis – jaki sprzęt posiadają i jaki chcą kupić?

Przepytuję Tri-lejdis o sprzęt. Co mają? Czego nie mają ale kupią oraz czego nie mają ale bardzo by chciały mieć. ;-)

Sprzęt w triathlonie robi różnicę ale nie popadajmy w skrajności. Nie rozważam tutaj o tym czy kupić koła za 5 czy 10 tysięcy złotych albo lemondkę za 150 złotych vs. całą kierownicę za 4000. Tak jak dla słabych pływaków pianka jest wybawieniem (zarówno pod względem spokoju psychicznego jak i poprawą pozycji w wodzie) tak dla słabych kolarzy dużym ułatwieniem będzie przejście z roweru MTB na jakąkolwiek szosówkę. Tyle tytułem wstępu. (więcej…)

Mój trening – ostatnie szlify przed półmaratonem

Mój trening – ostatnie szlify przed półmaratonem

Strasznie mnie rozbawił tytuł tego wpisu gdy go przeczytałem. Szlifować można było formę gdyby była ciągłość treningu. ;) Oczywiście to co wybiegałem nie zniknęło nagle przez kilka nietreningowych dni jednak najbliższy tydzień to tylko rozruszanie organizmu przed startem.

Pobyczyłem się, trochę popociągałem nosem, a teraz wypadałoby się trochę poruszać. Trening nudny jak flaki z olejem aczkolwiek z perspektywy tygodniowej przerwy będzie to fajny spacer chodnikami. Bez ciśnienia, na luzie, w dodatniej temperaturze. Relaks! (więcej…)

Ile snu potrzebuje biegacz amator? Analiza wyników.

Ile snu potrzebuje biegacz amator? Analiza wyników.

Nie da się oszukać organizmu. O ile ciężko napić się lub wyspać na zapas, o tyle możemy zaciągnąć dług tlenowy albo… dług snu. Jak jednak każdy wie każdy dług należy kiedyś spłacić.

Ile snu dziennie potrzebuje biegacz amator? Różne źródła i osoby mówią, że dobrze by było aby trenująca osoba miała w trakcie nocy 8 godzin nieprzerwanego snu. Czasami tę liczbę zmniejsza się do 7 z zastrzeżeniem, że to już jest absolutne minimum. Jeśli ktoś zacznie sobie mierzyć ile czasu tak naprawdę spędza dziennie śpiąc, w większości przypadków licznik nie dojdzie do 8h. A to nie wszystko. Osoby, które nie trenują wieczorami tylko rano lub w południe powinny uciąć sobie 30-40 minutową drzemkę po treningu tak by maksymalnie wykorzystać wstępny okres regeneracji organizmu po wysiłku. Poniżej spisałem kilka moich spostrzeżeń dotyczących snu: zarówno czasu trwania jak i jego jakości. (więcej…)

Jednostka treningowa – przerwa chorobowa

Jednostka treningowa – przerwa chorobowa

Nadszedł czas na lekkie chorowanie. Teoretycznie mam tylko katar. W praktyce lekko odlatuje, łeb boli, gardło zawalone, a kaszel nie pozwala czasami usiedzieć w miejscu.

Skoro krótkie planowane przerwy w trakcie treningu i biegu mogą pomóc osiągnąć lepszy wynik, a przerwy pomiędzy treningami są wskazane dla regeneracji organizmu, to jaki może mieć wpływ na Twój organizm i mózg dłuższy rozbrat z bieganiem?

(więcej…)

Mój trening – marcowe truchtanie

Mój trening – marcowe truchtanie

Zmiana z 5 na 4 treningi biegowe w tygodniu by odzyskać spokój psychiczny była dobra. Nie wpłynęło to jednak na jakość innych jednostek treningowych.

Zamiast piątej jednostki biegowej miał pojawić się rower. Nie było ani roweru, ani pływania. Pływania było wręcz mniej. O ile znalazł by się pewnie na wszystko czas o tyle priorytety oraz dbanie o regeneracje nie pozwoliły zmieścić wszystkiego w tygodniu. (więcej…)