Co należy spakować do torby idąc do strefy zmian? Trochę tego jest. Warto zrobić sobie listę rzeczy i sprawdzić czy na pewno wszystko zabraliśmy.

Poniższa lista przedstawia listę rzeczy jakie powinno się mieć ze sobą na zawodach triathlonowych (zarówno przed startem jak i wcześniej gdy składamy rower do strefy zmian). Zdecydowaną większość z nich możemy zostawić później w depozycie lub domu.

Ten wpis jest częścią cyklu artykułów w których dziele się własnymi doświadczeniami z debiutanckiego (i nie tylko) startu w triathlonie. Zdaje sobie sprawę, że stare wygi mogą spojrzeć na to z politowaniem. Mam jednak tę przewagę, że dobrze pamiętam swój debiut i wiem z jakimi obawami musiałem się zmierzyć oraz na jakie banalne rzeczy zwracałem uwagę. Cykl jest podzielony na następujące części:

Część 1: Idziemy na zakupy: pływanie i akcesoria ogólne

Część 2: Idziemy na zakupy: rower i bieganie

Część 3: Ostatnie tygodnie przed startem

Część 4: Logistyka (przed)startowa

Część 5: Check lista startowa

PŁYWANIE:

– Strój startowy triathlonowy
– Pianka pływacka
– Czepek (ten który dostaliśmy w pakiecie od organizatora)
– Okulary do pływania
– Chip na kostkę
– Zatyczka na nos/do uszu (jeśli zazwyczaj ich potrzebujemy)
– Środek ułatwiający zdejmowanie pianki (oliwka i wazeliny mają szkodliwe działanie na pianki neoprenowe)
– Ręcznik (mały, do wytarcia ewentualnie samych stóp)

ROWER:

– Rower :) (oklejony numerem startowym)
– Kask (oklejony wcześniej numerami startowymi)
– Okulary rowerowe
– Obuwie rowerowe
– Skarpetki
– Pasek na numer startowy (z przypiętym numerem startowym)
– Pompka ręczna lub na CO2 + zapasowe naboje*
– Zapasowa dętka + łyżki do opon lub uszczelniacz do opon (przydatne w trakcie startu aby nie tracić czasu na zmianę dętki)*
– Komplet kluczy imbusowych
– Bidon/y (najlepiej pełne ;) przygotowane rano w dzień startu)
– Torebka do przechowania batonów i żeli energetycznych (można też przykleić żele taśmą do ramy)
– Licznik rowerowy

BIEG:

– Buty do biegania
– Skarpetki (jeśli ich potrzebujemy, a nie założyliśmy przed etapem rowerowym)
– Czapeczka i/lub okularki

DODATKOWO:

– Dokument tożsamości ze zdjęciem
– Zegarek / pulsometr + opaska na klatkę
– Klapki (przydatne przed etapem pływackim i po zakończeniu zawodów)
– Żele i batony energetyczne (oprócz przyklejenia na rower można mieć dodatkowe w skrzynce jeśli startujemy na dłuższym dystansie)
– Dodatkowy czepek (przyda się w przypadku zimnej wody)
– Olejek do opalania (smarujemy się przed założeniem pianki na barkach, rękach i szyi)
– Taśma izolacyjna – bardzo wiele zastosowań przy mocowaniu ekwipunku do roweru
– Nożyczki (nigdy nie wiadomo kiedy się przydadzą!)
– Smar do łańcucha
– Szmaty do czyszczenia roweru
– Duża pompka rowerowa stojąca (łatwiej uzyskać za jej pomocą duże ciśnienie powietrza w oponach)
– Zapasowe dętki i opony – na wypadek ich uszkodzenia w przeddzień zawodów
– Gumki recepturki (przydatne do zamocowania butów rowerowych na rowerze w optymalnej pozycji)

* Osobiście nie wyobrażam sobie zmiany dętki w trakcie zawodów które trwają poniżej 3h. Natomiast jeśli startujemy w ½ IM to już taką operację bym wykonywał.

Check listy do ściągnięcia i wydrukowania

Poniżej znajdują się linki do nieco bogatszej wersji listy do wydrukowania (w formacie docx oraz pdf). Mam nadzieję, że się wam przydadzą. Ja używam tego przed każdymi zawodami.

pdf-icon
doc-icon

Za piękne zdjęcie tytułowe ;) dziękuje Michałowi. Pochwalił się sprzętem pakując się na Ironman Gdynia! :)

5 KOMENTARZE

  1. […] – Jak zadebiutować w triathlonie: idziemy na zakupy – pływanie i akcesoria – Jak zadebiutować w triathlonie: idziemy na zakupy – rower i bieg – Jak zadebiutować w triathlonie: ostatnie tygodnie przed startem – Jak zadebiutować w triathlonie: logistyka (przed)startowa – Jak zadebiutować w triathlonie: check lista startowa […]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here