Co jeść na redukcji? Co jeść by osiągnąć lepszy wyniki sportowe? Oto pytania, które miałem w głowie wybierając się po poradę do dietetyczki.

Z Agnieszką spotkałem się w jej drugim domu: Crossfit Avanport. Miejsce nowe ale już dość znane na trójmiejskiej mapie sportowej. Szczególne miejsce ma w sercach niektórych triathlonistów, którzy odwiedzili tamtejszy 3athlete bike center gdzie można nieźle ujechać się jadąc w grupie na rowerze… pod dachem. Jazdy na kole w ten sposób nie poćwiczymy ale można wykonać fajny trening w towarzystwie innych wariatów.

Pomysł na nagranie tego podcastu zrodził się z własnych problemów. Jak ktoś na mnie patrzy to absolutnie nie powie jakbym miał problem z tym, że ważę za dużo. Ale sport rządzi się innymi prawami i jak nawet na amatora triathlonowego, ważę za dużo. U Agi waga pokazała 88. Cel to 79-80. Pierwszy deadline to dzień dziecka – 1 czerwca. ;) Zobaczymy co do tego czasu „uda się” osiągnąć.

Miłego słuchania. :)

Podcast w wersji wideo:

W odcinku usłyszysz:

  • Kim jest mój gość?
  • O co wybrałem się do dietetyczki?
  • Różnice między dietą dla crossfitowca, a sportowca wytrzymałościowego.
  • Jak spalamy energię na treningach?
  • Kiedy jeść by mieć siłę na treningu?
  • Jak i kiedy ładować glikogen przed zawodami?
  • Historie o kanapowcach-Ironmanach. ;)
  • Wstęp do mojej diety.
  • Dlaczego jemy zbyt dużo kwasów Omega 6?
  • Jak zmieniały się wartości w pożywieniu na przestrzeni lat?
  • Dlaczego „zły” cholesterol nie jest zły?
  • Jakie źródła tłuszczy są faktycznie dobre?
  • Co jest po treningu i dlaczego tłuszcze są w tym przypadku złym pomysłem?
  • Dlaczego obecnie mamy problemy z produktami z glutenem?
  • Czy głodówka po treningu to dobry pomysł?
  • Co to jest fat caliper?
  • Co mają wspólnego zaawansowane wagi i zegarki z GPSem? ;)
  • Opinię Agnieszki o diecie wegańskiej.

Ciekawostki wymieniane w odcinku:

3 athlete bike center
3 athlete bike center

Podcast jest dostępny poprzez:

8 KOMENTARZE

  1. Czy mozna prosic o materialy zrodlowe/badania naukowe rewelacji, o ktorych mowa w trakcie wywiadu (rola cholersterolu, zdolnosc wykonywania wielogodzinnych treningow bez jedzenia w trakcie, szkodliwy wplyw glutenu u osob, u ktorych nie stwierdzono rzadkiej choroby o nazwie celiakia, itp). Ponadto, zalinkowane sa wywiady i wyklady niejakiego Jerzego Zieby – uwazam, ze jezeli ktos „leczy nowowtwory’ i stosuje metody ‚nieznane medycynie konwencjonalnej’ to dobrze to nie wrozy jakosci informacji, ktore prezentuje.

    • Witam,
      Nie trzeba nawet prosić. :) Wszystkie materiały (poza tym o glutenie) są w notatkach do podcastu.

      Ja uważam, że jeśli ktoś leczy, a inny nie leczy, to osobiście wolałbym być pacjentem tego co leczy. Szczególnie patrząc na tragedie związane z nowotworem w mojej najbliższej rodzinie. Resztę kwestii dot. pana Zięby można zgłaszać już bezpośrednio na jego kanale YT.

  2. Z całym szacunkiem dla kunsztu pani dietetyk, ale większego pitu pitu nie pisząc brzydko ale dosłownie pieprzenia odnośnie startowania na połówce IM na własnych zapasach tłuszczowych i na uzbieranym glikogenie nie słyszałem… przy intensywności osoby, która robi 1/2IM w 4:30-5:00H glikogen skończy się na połowie roweru…

    Przepraszam najmocniej, ale piszę to jako kolega po fachu i widzę co sie dzieje wśród specjalistów odnośnie żywienia w dyscyplinach siłowych, którzy próbują zaistnieć w świecie żywienia wytrzymałościowców i nic ale można się łapać tylko za głową bo robicie wiecej szkody niż pożytku!
    Ot tyle, pozdrawiam

    • Też tak bym powiedział ale wiem jak niektórzy potrafią nauczyć swoje ciało korzystać z tłuszczy. Polcam ostatnie 100 ;) odcinków podcastu Endurance Planet. Tak czy inaczej osobiście jak najbardziej będę wciągał żele na ½ czy nawet ¼ IM.

      Natomiast widzę bardzo dużo plusów w zmniejszeniu ilości ww w swojej diecie.

  3. dzięki za podpowiedzi, dobre podcasty :) ja jeszcze włączam do diety chlorellę, jest świetna przy regeneracji mięśni i uodparnia organizm przy duzym wysiłku.

  4. Wspominanie Jerzęgo Zięby w podcaście jest niepoważne, człowiek który nie jest lekarzem i jeszcze jego dziwne teorie. Zięba niejednokrotnie mówił w wywiadach i pisał w swojej książce że powiększa kobiece piersi przez hipnozę i leczy raka witamina C. Komentować tego chyba nie trzeba, jednak lepiej pójść do prawdziwego lekarza kiedy jest się chorym.

    Dziwnie ogląda się podcast gdzie na początku słyszymy że „lubię w czymś bardzo siedzieć aby o czymś się wypowiadać” a później słyszymy że Pani nigdy nie przebiegła nawet polówki półmaratonu i ze nic nie trzeba jeść przy długodystansowym wysiłku :)

    Co do soji i fitoestrogenów polecam zapoznać się z publikacjami a nie z „artykułami” z Facebooka Trenerów Personalnych :)
    – Hamilton-Reeves JM, Vazquez G, Duval SJ, Phipps WR, Kurzer MS, Messina MJ. Clinical studies show no effects of soy protein or isoflavones on reproductive hormones in men: results of a meta-analysis. Fertil Steril. 2010;94(3):997–1007.
    – van Die MD, Bone KM, Williams SG, Pirotta M V. Soy and soy isoflavones in prostate cancer: a systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials. BJU Int. 2014;113(5b):E119–30.
    – Qin Y, Du G, Chen M, et al. Combined effects of urinary phytoestrogens metabolites and polymorphisms in metabolic enzyme gene on idiopathic male infertility. Arch Toxicol. 2014;88(8):1527–36.

    Przykład kilku sportowców którzy dają radę trenować jako weganie/wegetarianie. Czy biorą niedozwolone środki, może Pani Dietetyk wie coś więcej o kontrolach antydopingowych w UFC i się z nami podzieli, chętnie posłucham.
    – Scott Jurek ultramaratończyk
    – Nate Diaz Zawodnik UFC
    – Kendrick Farris jedyny męski weightlifter z USA który był w tym roku na olimpiadzie

    Dzięki za podcasty dobrze się słucha, ostatni #21 o BBT super, pewnie do niego jeszcze wrócę.

    • Co do p. Zięby – Twojej opinii nie podzielą osoby wyleczone przez takie sposoby, np. przyjaciółka mojej koleżanki. Teorie mnie nie interesują jeśli mam żywe (na szczęście) przypadki w promieniu kilku kilometrów.
      Co do uwag odnośnie diety (pomijając kwestię glikogenu i sportów wytrzymałościowych) to wiedza Agnieszki opiera się w dużej mierze na Mauriczu, którego bardzo ciężko podważyć. ;) W kwestii samego glikogenu to słyszałem baaaaardzo dziwne rzeczy o adaptacji do spalania tłuszczy w amerykańskich podcastach. Rozmowy były o biegach na dystansach ultra i przypadki były szczególne… dlatego ładowanie żeli co 30 minut przy długotrwałym wysiłku uważam za obowiązek :)

      Dzięki za komentarz.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here