Wiele sportowców znajduje się teraz w okresie roztrenowania. W dzisiejszej rozmowie odpowiadamy na pytanie co zrobić by następny sezon startowy był wolny od kontuzji i problemów z mięśniami i stawami.

Nikt nie lubi kontuzji. Nie dość, że boli to do tego irytuje nas przerwa w treningach. Niektórzy z nas dodatkowo, przy okazji kontuzji wydają pieniądze na dodatkowe leczenie – zwykle wizyty u fizjoterapeuty. Czy tak musi być? Przepytałem mojego gościa co zrobić by nie musieć do niego chodzić oraz czy „niechodzenie” się opłaca. ;)

Zapraszam do wysłuchania rozmowy i koniecznie daj znać co myślisz o pomyśle, o którym wspominałem na końcu tego podcastu.

Pozdro!

Podcast w wersji wideo:

W tym odcinku usłyszysz:

  • Jak długo Maciej jest już fizjoterapeutą?
  • Jak fizjoterapeuta może pomóc w codziennej regeneracji?
  • W jaki sposób wygląda początek pracy z fizjoterapeutą?
  • Z jakimi najczęściej problemami przychodzą do Maćka biegacze i kolarze?
  • Po czym poznać dobrego rehabilitanta?
  • Jakie ćwiczenia każdy biegacz powinien wykonywać w domu?
  • W jaki sposób można pomóc zawodnikowi, który ma zaledwie dwa tygodnie przerwy pomiędzy startami w maratonach?
  • Co może dać wizyta u fizjoterapeuty?
  • Co można osiągnąć podczas dwóch tygodni pracy z fizjoterapeutą?
  • Czy rolowanie oraz rozciąganie może wystarczyć dla tzw. ambitnego amatora?
  • Czy na co dzień praca z taśmą ma sens?
  • W jaki sposób można poradzić sobie z rozcięgnem podeszwowym?
  • Czy podczas samodzielnego rolowania można zrobić sobie krzywdę?
  • Elektrostymulacja – co to jest i dla kogo
  • W jaki sposób można pomóc sobie z zakwasami?
  • Czy warto jest spotkać się z fizjoterapeutą przed wyborem butów biegowych?
  • Jak wrócić do uprawiania sportu po kontuzji?
  • Po co biegaczowi amatorowi fizjoterapeuta?
  • Czy samodzielne naklejanie tejpów jest niebezpieczne?
  • Jaki rodzaj prądów wybrać przy samodzielnej elektrostymulacji?
  • W jakich szkoleniach bierze udział Maciej?

Ciekawostki wymieniane w odcinku:

Podcast jest dostępny poprzez: