KnM #73 – Przewaga oddechowa oraz metoda biegania POSE

KnM #73 – Przewaga oddechowa oraz metoda biegania POSE

utworzone przez | 27 Maj 2019 | Podcast

Jak biegać wie każdy. Tak samo jak jeść, pić, oddychać. Okazuje się jednak, że nauka pomaga również w tych najbardziej oczywistych czynnościach.

Ogromnie zapraszam do wysłuchania podcastu o tym jak biegać zmniejszając ryzyko kontuzji oraz jakie ćwiczenia oddechowe wykonywać, by żyć zdrowiej, lepiej spać i szybciej się regenerować.

Miłego słuchania! :)

Play

Podcast w wersji wideo:

Zapraszam do subskrybowania kanału YT.

W tym odcinku usłyszysz:

  • Czy można z dnia na dzień zacząć biegać?
  • O tym, że bieganie zmienia całe życie.
  • Czym jest prawidłowa technika oddychania i jak ją wdrożyć do swojego biegania?
  • Jak oddychać przed snem, aby był on efektywny?
  • O cyklach snu.
  • O zredukowanym oddechu.
  • O efektach oddychania nosem.
  • Jaka jest rola przepony?
  • O specjalistycznych ćwiczeniach oddychania – jakie, kiedy, po co?
  • Czy można zastosować techniki oddechowe u dzieci?
  • Jak walczyć z chrapaniem?
  • Astma a praca nad oddechem – czy jest to możliwe?
  • Czym jest „pose method” w bieganiu?
  • Jak wygląda trening metodyczny?
  • O warsztatach z oddychania.
  • Dla kogo wskazane są treningi oddechowe

Ciekawostki wymienione w odcinku:

Podcast jest dostępny poprzez:

Podobne artykuły…

koniec kropka

koniec kropka

Liczę na to, że idzie lepsze. Zarówno dla mnie jak i dla was. Wychodzę na prostą. Chyba :)

KnM #84 – Koła do roweru – budowa, aerodynamika, dlaczego warto? – Ron Wheels

KnM #84 – Koła do roweru – budowa, aerodynamika, dlaczego warto? – Ron Wheels

Dlaczego tak wiele uwagi poświęca się kołom? Dlaczego tyle one kosztują i jak wygląda proces ich powstawania? Gdzie możemy za darmo urwać kolejne minuty z czasu na mecie? Od dawna chciałem zobaczyć proces powstawania jakiegokolwiek elementu rowerowego. Nie myślałem jednak, że będzie mi dane zobaczyć jak powstają koła rowerowe. Wiadome jest jednak, że mamy w […]

3 komentarze

  1. Artur

    Z tą kadencją to trochę inaczej jest niż powiedziałeś
    Bo skoro liczysz 180 na biegu to bierzesz przecież pod uwagę obie nogi
    A w biegu odnosisz się do jednej :D

    Odpowiedz
    • Marcin

      Gdzie pomieszałem? :)

      Odpowiedz
  2. Damian

    Cześć. Namiary na twój kanał dostalem od pacjenta triatloniste. Chciał żebym przyjrzał sie temu co robisz ponieważ uważa to za bardzo wartosciowe i jemu pomocne w przygodzie z triatlonem..wybralem odcinek o POSE poniewaz akurat sam od jakiegos czasu stosuje go w treni gu swoim przygotowukac sie do półmaratonu;) od razu zaznaczam że nie jestem sportowcem ale kocham wszelkie aktywności sportowe i bieganie jest taka moja mała zajawka a moze raczej sposobem na zrobienie formy na zime…skitury:D….ale nie otym chcialem napisać. Jestem fizjoterapeuta i pracuje metoda PDTR jest to moim zdaniem najlepsza metoda jaka w chwili obecnej jest na świecie i w tych slowach nie ma ani grama przesady. Oczywiscie uzupelniam ja o inne metody neurofizjologiczne czy wiedze mecyczna ale całość bazuje na PDTR. Zaniepokoilo mnie to co powiedziales o swojen kostce. Tzn w jaki sposob radzis sobie z brakiem ruchomości, ograniczeniem…jak zwal tak zwał..pomijajac fakt ze nie tedy droga to czy moze chciałbyś sie pokusić o terapie? O ile POSE jest podkrecaniem śruby kesli chodzi o wydolność to PDTR jest w tym aspekcie nieoceniony;) pozdrawiam

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *